GregJazzBlog

Hírek, érdekességek, CD- és DVD-ajánlók, valamint koncert-beharangozók és beszámolók elsősorban a tengerentúli kortárs fúziós jazz világából.

Utolsó kommentek

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

4th dimension (1) adam deitch (1) ahmad jamal (2) al di meola (2) al jarreau (3) andy narell (2) anna maria jopek (2) bb king (1) béla fleck (2) béla fleck & the flecktones (2) billy cobham (3) bill evans (2) bill frisell (2) bill frisell trio (1) biréli lagréne (2) bob james (1) borlai gergő (3) brad mehldau trio (1) branford marsalis (2) branford marsalis quartet (2) brian bromberg (1) candy dulfer (3) cassandra wilson (1) charlie haden (2) charnett moffett (1) chick corea (9) christian mcbride (1) chris botti (3) chris potter (1) chuck loeb (1) cotton club singers (1) dave holland (1) dave holland sextet (1) dave koz (2) david sancious (1) diana krall (3) dominic miller (4) duke ellington (1) elek istván (1) esbjörn svensson (1) esbjörn svensson trio (1) esperanza spalding (4) etienne mbappé (4) five peace band (4) fourplay (2) frank zappa (1) freddie hubbard (1) freddy cole (1) gary burton (1) gary peacock (1) gary willis (1) george benson (3) george duke (2) george gershwin (1) gerald toto (1) gereben zita (1) hajdu klára (1) harcsa veronika (1) harry connick jr (4) herbie hancock (6) hilary james (1) hiram bullock (2) horgas eszter (1) incognito (1) jack dejohnette (3) jaco pastorius (1) james brown (1) james taylor (1) jamie cullum (3) jan garbarek group (5) jazz at lincoln center orchestra (1) jeff lorber (1) jim hall (1) joe lovano (1) joe sample (3) joe sample trio (1) joe zawinul (5) john mclaughlin (5) john patitucci (1) john patitucci trio (1) john scofield (4) jonathan butler (2) joshua redman (3) kaltenecker zsolt (2) keith jarrett (3) keith jarrett trio (1) kenny g (2) kenny garrett (2) kenny kirkland (1) kevin kastning (1) kirk covington (1) krantz carlock lefebvre (1) kurt elling (1) lars danielsson (1) lars danielsson quartet (1) lenny white (2) leszek mozdzer (2) lionel loueke (3) living colour (1) lokua kanza (1) louis armstrong (1) maceo parker (2) manu katché (3) marcus miller (7) marc copland (1) mccoy tyner (1) medeski martin & wood (2) mezzoforte (2) michael brecker (1) michael bublé (2) micheller myrtill (1) michel camilo trio (1) mike stern (7) mike stern band (6) miles davis (5) miroslav vitous (1) msmw (1) nils landgren (3) nils landgren funk unit (2) norah jones (2) oregon (3) oscar peterson (1) paolo vinaccia (1) pat metheny (3) pat metheny trio (3) paul jackson jr (1) piety street band (2) ralph towner (1) randy brecker (2) randy crawford (2) raul midón (1) rebekka bakken (1) return to forever (3) richard bona (23) robben ford (2) ron carter (1) roy hargrove big band (1) salif keita (1) scott kinsey band (1) smv (6) snétberger ferenc (3) sonny rollins (1) soul bop band (1) soul insiders (1) spyro gyra (4) stanley clarke (7) steve gadd (1) steve lukather (1) steve vai (1) sting (6) szabó gábor (1) szabó sándor (1) take 6 (2) tal wilkenfeld (2) the crusaders (2) the derek trucks band (1) the manhattan transfer (1) the police (1) the rippingtons (1) the stanley clarke trio (1) the syndicate (1) the zawinul syndicate (2) tomasz stanko quintet (1) tommy emmanuel (1) toto bona lokua (2) tower of power (1) uehara hiromi (1) victor bailey (1) victor bailey group (2) victor wooten (7) victor wooten band (2) viktoria tolstoy (2) vinnie colaiuta (4) wayne shorter quartet (2) weather report (1) wynton marsalis (5) yellowjackets (4) zakir hussain (1) Címkefelhő

Koncert-beszámoló: Herbie Hancock

2008.07.31. 23:45 :: GregJazz

Herbie Hancock egy géniusz! A fusion, a funk, a post-bop, sőt a komolyzene nagy öregje. Miles Davis és Joe Zawinul után ő vette át a tanító szerepet a kortárs jazz világában. 2008. július 24-én szupersztár zenekarával két és fél órás, nagy sikerű koncertet adott a Veszprémi Ünnepi Játékok keretében.

Veszprém Aréna
Amikor megérkeztem a mindössze pár nappal azelőtt elkészült, esőhelyszínként funkcionáló, hatalmas Veszprém Aréna parkolójába, rögtön egy ismerős arcba botlottam. A világ egyik legnagyszerűbb dobosa, Vinnie Colaiuta dohányzott éppen néhány technikussal az egyik oldalsó kijáratnál. A fekete ujjatlan pólót és szintén fekete melegítőalsót, az orrán tapaszt viselő, szemüveges zenész hevesen gesztikulált, s tisztán kivehető volt jellegzetes, bronchitises hangja. Mindez Veszprémben, a Tesco mellett? Hát, valóban létezik ilyen?! :) Mire ráeszméltem a szitu realitására, addigra Vinnie már el is tűnt az épület belsejében... Eközben az est V.I.P. vendégei szép számmal elkezdtek befelé szállingózni a részükre fenntartott kapun, ahol kezdetét vette az állófogadás. Színészek, zenészek, műsorvezetők, politikusok, cégvezetők, sztárügyvédek... Talán, hogyha a tiszteletjeggyel érkezők nem érték volna el azt a kirívóan magas létszámot, olcsóbbak lehettek volna az átlagemberek jegyárai... A nézőtéren azonban már mindenki egyenlő volt, mivel ugyanúgy nehezen ment a helyfoglalás a celebeknek és a civileknek a kisebb kavarodásban. Az 5-6 ezer fő befogadására képes fedett sportcsarnok küzdőterét elfelezték, és középen állították fel a hatalmas színpadot, így kb. összesen 1800-2000 fő foglalhatott helyet. Az este 9 órára meghirdetett koncert fél órás késéssel kezdődött el. Állítólag Herbie eltűnt 10 percre és senki sem tudta, hogy hol van... :)

A lila inges, fekete nadrágos, kissé pocakos Hancock egyből barátságosan fogott bele az anekdotázásba, amelyből kiderült, hogy előző napjuk pihenéssel telt, nem dolgoztak, és már igazán megérdemelték mindezt. Még az első szám előtt az új zenekar bemutatása következett: Chris Potter szaxofonos, aki a feleségét és csecsemőjét is magával hozta, Dave Holland, a visszafogott angol bőgős/basszusgitáros, Vinnie Colaiuta, a „teljesen ismeretlen fiatalember a dobok mögött”, Lionel Loueke gitáros, a zenekar „titkos fegyvere”, valamint Sonya Kitchell és Amy Keys, a két díva. Hamarosan kezdetét vette a két legutóbbi Hancock-album anyagát (Possibilities, illetve River: The Joni Letters) összefoglaló, ötletes című River Of Possibilities turné hazai állomása.

Hancock stage
A fellépést az 1974-es Actual Proof nyitotta, amely Colaiuta rövid intrójával kezdődött, és az ismert, húzós funk-téma kísérte végig a számot. Dave Holland Fender basszusgitáron játszott, Chris Potter meghatározó soundja és kitűnő tenorszaxofon-játéka lenyűgöző volt. Vinnie folyamatos szólózásai közben előszeretettel hülyéskedett, karate mozdulatokat és lassított felvételű dobolást imitált, amellyel a színpad túlsó felén helyet foglaló nagydarab, fekete technikust szórakoztatta. Mindezt Hancock tai chi bemutatóként aposztrofálta. Hamarosan a két énekesnőt, a fekete ruhát viselő, fehér bőrű és szőke hajú, mindössze 19 éves Sonya Kitchellt, illetve a fehér ruhás, fekete bőrű és fekete hajú, egykori Miss America versenyző Amy Keys-t is a színpadon köszönthettük. Sonya fátyolos, Joni Mitchellre emlékeztető hangján a River című lírai dalt adta elő, miközben Amy vokálozott. Vinnie verők helyett seprűkre váltott, Dave pedig nagybőgőn kísért. Herbie itt is, ahogy az egész koncerten végig, fantasztikus érzékkel és lazasággal felváltva használta Fazioli versenyzongoráját és Korg Oasys szintetizátorát. A folytatásban ismét Sonya szerepelt, és elénekelt egy „nagyon helyes” nótát, az All I Wantot a River: The Joni Letters című, Joni Mitchell-feldolgozásokat felvonultató, két Grammy-díjas Hancock-lemezről. Lionel akusztikus gitárt ragadott, míg Vinnie elővette kávás, visszafogottabb stílusát. Hancock és Potter játékosan kísértek, majd jött egy váltás és bevadult a nóta, a befejezés pedig rendkívül poénosan, egyetlenegy zongorahanggal ért véget. Ekkor elérkezett az idő, hogy a másik énekesnő, Amy Keys is megcsillogtassa soulos, gospeles, Tina Turneres hangját. A When Love Comes To Town rockos, blues-os szerzemény kezdetén Herbie gitár hangszínen, Amy pedig énekhangjával játszott egy rövid kérdezz-feleleket, majd egy óriási zongoraszólót hallhattunk a mestertől - épp az ilyenek miatt szeretem nagyon Herbie-t! E szerzemény közben hangzott el a benini származású gitáros első komoly szólója is. Vinnie ebben a dalban olyan őrülten dobolt, hogy egyszer csak lerepült a szemüvege... Úgy kellett megkeresnie a földön a szám vége felé. :) A 17/4-edben íródott Seven Teens (nem hét tinédzser!) című, rendkívül bonyolult Loueke-művet Hancock nagyon méltatta a bevezetőjében. A végén azért sikerült eljátszaniuk hiba nélkül ezt az absztrakt szerzeményt! :) Mindig a háttérben meghúzódó Dave Holland több mint 5 percig egyedül maradt a színpadon, és fantasztikus, érzéki nagybőgő szólójával mindenkit ámulatba ejtett. Ezután következett Hancock egyik kedvenc dala - Phil Collins egykori háttérénekesnője - Amy Keys előadásában, A Song For You a Possibilities CD-ről. A zongorista legenda becsempészett a vájt fülűek kedvéért egy kis Someone To Watch Over Me-t is George Gershwintől. Lionel Loueke szólója következett ezek után, aki úgy pengette akusztikus gitárját, mintha az egy tradicionális afrikai chordofon hangszer lenne. Loopolva, több szólamban is gitározott, majd egyszer csak torzított, törzsi hangon belekezdett a Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalba. Akárcsak Freddie Mercury a Népstadionban 1986-ban... A közönség kitörő ovációja és tombolása természetesen nem maradt el. Néhány hangeffektet követően, amikor Loueke oroszlán- és madárhangok utánzott, átmenet nélkül vágott bele saját szerzeményébe, a Virgin Forestbe, amelyhez már a zenekar többi tagja is becsatlakozott. Colaiuta itt is akkorát szólózott gyönyörű Gretsch szerkóján és Zildjian cinjein, mint egy ház! A nagy pörgés után Herbie 20 perces szólója jött a sorban, amellyel tulajdonképpen egy idő- és űrutazás vette kezdetét. Hol felváltva, hol egyszerre játszott zongoráján és szintetizátorán. A klasszikus elemek és a modern effektek rendkívül érdekes módon keveredtek egymással. Amikor a nagy slágerbe, a sokak által feldolgozott Cantaloupe Islandbe úsztatta át a témát, az együttes többi tagja ismét kezébe vette hangszerét. Vinnie a színpad túloldaláról őrültként rohant a szerkója mögé, hogy elérje belépőjét... A ráadás egy népszerű Head Hunters-nóta, a Chameleon volt, amelyet két részletben adtak elő a művészek. Még a szám legelején az egyik road kivitte a mesternek a fehér nyakba akasztós Roland AX-7-es szintit is, de végül Herbert nem azt választotta. A koncert befejeztével, mindannyian mosolyogva és némán integetve tűntek el a színpad mögött.

Herbie Hancock abszolút frissen és nagy élvezettel billentyűzött, illetve vezette együttesét. A szimpatikus Chris Potter izgalmasan, fantáziadúsan és nagyszerű hangszíneken fújta a tenoron. Sajnos a színpad bal és jobb oldalán álló, elektromos és akusztikus hangszereiket gyakran váltogató Dave Hollandből és Lionel Louekéből sokszor alig lehetett hallani valamit a nem megfelelő keverés miatt. A két énekesnő üde színfoltjai voltak az előadásnak, azonban érzésem szerint kicsit keveset szerepeltek. A nap hőse címet én mindenképpen Vinnie Colaiutának adom, akit most volt szerencsém 12 év után másodszor is élőben megcsodálni. A színpad jobb oldalán egy magas fekete emelvényen foglalt helyet és - szerencsére - rendkívül hangosan szólt, ahogyan játszott. Két pergőt is használt, a tamokon szinte zongorázott, a cineken érzékien csilingelt, és volt olyan alkalom, hogy a lábdobot olyan sebességgel szólaltatta meg, hogy másnak még duplázóval sem sikerült volna így. Olyan profizmussal, magabiztossággal és energiával tette oda magát mindegyik nótában, hogy tényleg öröm volt nézni/hallgatni! A Veszprémi Fesztivál szervezői ismét nagyon kitettek magukért, köszönjük meg nekik ezt a nem mindennapi élményt!



A banda:

Herbie Hancock - billentyűk & zongora
Chris Potter - tenorszaxofon
Dave Holland - nagybőgő & basszusgitár
Vinnie Colaiuta - dob
Lionel Loueke - gitár & ének
Sonya Kitchell - ének
Amy Keys - ének

A repertoár:

1. Actual Proof
2. River
3. All I Want
4. When Love Comes To Town
5. Seven Teens
6. Dave Solo
7. A Song For You
8. Lionel Solo (Tavaszi szél vizet áraszt)
9. Virgin Forest
10. Herbie Solo
11. Cantaloupe Island
Ráadások:
12. Chameleon (Part 1)
13. Chameleon (Part 2)

Köszönet Tatuskának az együttműködésért! :)

27 komment

Címkék: herbie hancock

A bejegyzés trackback címe:

http://gregjazz.blog.hu/api/trackback/id/tr49590339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

(V)Ad(r)i 2008.08.01. 15:35:05

Köszönjük a beszámolót, tényleg nagy élmény lehetett! Nagyon sajnálom, hogy lemaradtunk erről a koncertről... :(

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.03. 13:40:32

A "17-ütemű" kifejezés így, ahogy írtad nem jelent semmit.
Hancock arra utalt, hogy 17-ben van a dal, vagyis nem 3/4, 4/4, 5/4 stb, hanem 17/4 (esetleg nyolcad).
Sonya Kitchell szerintem inkább az albumon éneklő Norah Jones hang-hasonmása akart lenni, Mitchell tónusa azért más.
És a Fazioli nyilvánvalóan nem Hancock zongorája volt, míg az Oasys az övé.

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.03. 21:21:39

turorudi! Hancock szó szerint "17 beats"-et mondott, aki ezt érti, az tudja mire vonatkozik...
Sonya Kitchell - Joni Mitchell - Norah Jones. Ízlések és ponfonok. Én a szubjektív véleményemet írtam le, akárcsak te. Lehet, hogy egyikünknek sincs igaza.
Hancocknak igenis van Fazioli zongorája, tessék a link: www.pianoculture.com/Herbie.png

Az igazi okosságot mindig többre értékeltem, mint az okoskodást...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.04. 00:19:54

Szia, igen, Hancock ezt mondta, ami azt jelenti, hogy a darab 17-ben van (ami egyébként igen ritka metrum-érték). Sajnálom, hogy okoskodásnak tartod, de a terminus értő használata is hozzátartozik a zenéről való íráshoz, és azt akartam helyére tenni, hogy az "ütemű" kifejezést nem használják zenében (az autó négyütemű pl.). A magyar ugyan nem talált ki teljesen megfelelő leíró kifejezéseket a ritmikára, ezért mondjuk dzsesszben használható az, hogy "17-ben van a dal".
De amit írtál (17 ütemű), legfeljebb azt jelenti, hogy 17 db negyed (vagy nyolcad) van a kompozícióban és az ismétlődik, de még inkább értelmezhető úgy, hogy 17 ütésig tart a dal és kész. De bevallom, sem a helyszínen, sem utólag többször visszahallgatva sem találoma 17-es lüktetést a dalban: jó volna látni a kottát.
Hogy kié a Fazioli, megkérdeztem a szervezőt, ha válaszol, megírom ide.

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.04. 07:18:51

"Zeneelméleti alapok / Ütem: Ahogy minden más kommunikációs csatorna esetében, úgy a zenében is hihetetlenül fontos a tagolás. A legtöbb zenében hangsúlyos és hangsúlytalan elemek követik egymást, valamilyen rendszer szerint. A legkisebb ilyen periodikus egység az ütem. Alapvetően azért fontos tudnunk, hogy milyen ütembeosztás szerint zajlik az a zene, amit éppen játszunk, mert az ütembeosztás megmutatja nekünk, hogy melyik hang a hangsúlyos, és melyik nem az. Az ütemmutató megadása úgy történik, hogy megmondjuk, hogy milyen ritmusérték adja az ütemünk alapegységét, továbbá megmondjuk azt is, hogy ebből az alapidőtartamból hány darab adja ki az ütem teljes hosszát. Így például a négy negyedes ütem négy darab negyedhangból áll, a hat nyolcados ütem pedig hat darab nyolcadból."
apocalypse.rulez.org/kozos/Zeneelm%E9letBlog/2007-02-20

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.04. 07:25:11

Szóval, használják az "ütem" szót zenei értelemben is. Azért nem írtam 17/4-edet, mert akkor még nem tudtam, hogy valójában abban van a nóta:
"Seven Teens is a tune that features the 17/4 meter as well as pianist Herbie Hancock (the work was written while Louke was on tour with Hancock). Without taking the time to count the beats one would never guess that this is an odd meter."
blackgrooves.org/?p=642

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.04. 07:38:20

Az, hogy a Faziolit most ő hurcoltatta magával az USA-ból vagy itthon bérelték valahonnan, alapvetően szerintem tök mindegy... Hancocknak van ilyen márkájú hangszere, éppen ilyenen játszott Veszprémben is, én erre utaltam a cikkben.

Szeretem a józan érvek ütköztetését, de a parttalan vitákat kevésbé. Véleményem szerint, kommentjeidben eddig csak szőrszálhasogató, a szavaimat kiforgató, a konstruktivitás jeleit a legkevésbé sem mutató kritikákat fogalmaztál meg. Pozitivitásnak nem sok nyomát lehetett felfedezni egyik hozzászólásodban sem. Inkább csak a kötekedését. Ne haragudj, de én ezt tartom "okoskodásnak"... Viszont eddig is álltam a sarat, ezután is kiállok az általam megfogalmazott szubjektív véleményekért és azok igazáért.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.04. 11:46:16

OK, ha ilyen irányba megyünk:
zenei képzettséggel nem rendelkező, ám mégis kritikára vetemedő emberek érve az, hogy a szakmai szempontokat okoskodásnak vélik. Azt gondolom, hogy a terminust a jelentésének megfelelően kell használni. Sajnos a dzsessz olyan műfaj, ahol magának a zenének a leírásánál nem árt, ha meg tudod fogalmazni, pontosan miről is van szó. Ezzel nem rólad beszélek, csak mondom, hogy tanult zenészeknek rendkívül idegesítő, ha úgy beszélnek a zenéről, hogy az adott esetben nem jelent semmit. Példának a Coltrane könyv egyes részeit hoznám fel, lásd itt a kritiklát róla és a kezdődő fórumot:
fidelio.hu/visszhang.asp?id=14048

És az is fontos kérdés, hogy egy művész viszi-e magával a hangszert, a helyi rendező biztosítja neki, vagy a lokális díler hozza. Itt (ahogy írta nekem a főszervező) az utóbbi esetről van szó, a bécsi képviselet hozta a zongorát a koncertre. Tehát nem Hancock hangszere jött ide. Én ebben kételkedtem, és azzal, hogy "de Hancocknak is van Faziolija" olyat adtál a számba, ami kérdésként nem is merült fel.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.04. 12:14:31

Az ütem természetesen zenei kifejezés, nekem az "ütemű"-vel volt bajom.
Amit az ütemről linkeltél, nem referencia - igaz, magával az ütemmel most nincs is probléma.
De azért tájékoztatásul: mióta Ligeti megalkotta sajátos mikropolifóniáját, vannak az ütemnél kisebb egységek is (sőt, előtte is voltak). Arról nem beszélve, hogy bizonyos zenékben az ütem nem feltétlenül periodikus. És ez bizony dzsessz esetében jelentős kérdés, gondoljunk csak lekottázhatatlan improvizációkra, vagy a free dzsessz egyes időszakaira. Ott nem ismétlődik semmi periodikusan, ütem mégis van benne.

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.04. 13:30:16

Ha legközelebb netán pozitív véleményre vagy akár egyetértésre "vetemednél", hidd el, nem fogom zokon venni... :))
Mindenesetre köszönöm az eddigi bejegyzéseidet - még ha a céljukkal nem is mindig értek egyet - és azt is, hogy olvasod a blogom! Azért ez bíztató! ;)

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.04. 15:38:16

Bocs, de itt tárgyi tévedéseket hoztam fel, az énekesnőről pedig előjel nélkül írtam a saját véleményemet (hogy a hangja sztem Norah Jonesra jobban hasonlít).
Például a tracklisttel egyetértek, azt el is hoztam,a technikus nekem adta.

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.04. 16:24:27

OK, részemről nincs (és nem is volt) harag! De tudod, az ember óhatatlanul "fikázásnak" veszi azt, ha valaki csak és kizárólag a hibákat képes kiemelni, megjegyezni. Ide persze nem sorolom a szubjektív véleményeket. Ha az illetőnek viszont elnyeri a tetszését valami (netán egyet is ért valamiben) arról meg mélyen hallgat... Ennyi.

Vicindrájn G. 2008.08.05. 08:18:31

Csak, hogy közbeszóljak... Az "ütem" főnév "-ű" melléknévképzővel ellátot - ilyen formában valóban elsősorban a táncban használatos (előfordulásást tekintve különösképp statisztikailag) - változata tökéletesen megfelelt volna a blogot olvasó közönség számára úgy, ahogy az eredetileg megjelent. Az is tény, hogy a zenében(szintén gyakoriságát tekintve) többször fordul elő az olyan leírás, mint a "2/4-es vagy 4/8-os ütem". Véleményem szerint ezen kifejezésre történő figyelemfelhívás tökéletesen felesleges volt.
Az pedig, hogy Hancock valóban magával hozta-e saját Fazioliját máig nem értem, vajon miért lehet fontos. Pláne Hancock esetében, aki bár nagyszerű művész, láttam én már játszani 5000 Ft-os "kínaipiacos kisszintin" is. Ha mondjuk Keith Jarrett esetében szól arról a vita, hogy a Model D-t honnan szerezték a keze alá, azt megértem. Szóval, Herbie nem egy kimondottan "hangszerközpontú" egyén, szinte minden felvételen más és más zongorán muzsikál, szvsz, a Fazioli (ára és marketingje ellenére) meg amúgy sem egy olyan nagy durranás, hogy ne legyen mindegy, hogy valóban honnan is való.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.08.05. 15:01:04

Ha nem fontos a Fazioli, akkor nem kell beleírni a beszémolóba. Ha fontos, akkor meg ne állítsuk róla, hogy az övé, ha nem az.
Egyébként azért, mert láttad Hancockot mindenféelével játszani (bár mindenfélével nem szokott ő játszani), igen komoly szerepe volt egyes hangszerek elterjedésében. Hohner Clavinet D6 pl.

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.05. 19:20:10

Bocs, hogy ismét beleszólok! Úgy látom, folyt. köv. :)

turorudi! Hadd döntsem már el, hogy mit írok bele a beszámolómba, és mit nem... Erre itt vagyok én!!! Tudtommal sajtószabadság van! :) Ha ennyire zavar, hogy azt merészeltem leírni a saját blogomban, hogy "használta Fazioli versenyzongoráját", akkor légyszi hagyd ki legközelebb azt a sort olvasás közben. Jobb megoldást már tényleg nem tudok! Kösz!

Ez már szerintem szőrszálhasogatás... Amúgy az a vicces, hogy egy árva szóval nem említettem, hogy az ő tulajdonában áll a hangszer! Ez a birtokos szerkezetből sem következik egyértelműen! És létezik költői szabadság is a világon. Amikor írtam a fenti idézetet, arra utaltam, hogy Hancocknak éppen az volt "a zongorája", az volt a keze alatt, mivel aznap este valóban azon játszott. Mint kiderítetted, neki bérelték, így ő volt a jogos használója.

Véleményem szerint nem azért lesz valaki jó kritikus, mert kritikátlanul bír kötekedni mindenkivel a végtelenségig... Az szerintem édeskevés.

Na, ez volt az utolsó kommentem ebben a már-már "vérszegény" témában! Lapozzunk! :)

Vicindrájn G. 2008.08.05. 21:44:15

Szerintem tök jó.

Szóval, a Hohner Clavinet tényleg olyannyira elterjedt, hogy máig hosszú tömött sorokban állnak érte az emberek a boltok előtt. A hülye afrikaiak meg éheznek. Jut eszembe, az imént látogattam el a www.cia.gov oldalra (talán mond valamit a rövidítés) és a kezdőlapon 3 dolgot találtam, ami "nem fontos". Biztosan ott is fogsz találni hozzászólás részt, szerintem mihamarabb jelezd nekik! Még aztán a végén bajba kerülnek emiatt.
Szegény rudi...

tr 2008.08.06. 02:14:50

Ember, te nem tudod miről van szó! Ez a maga idejében egy forradalmi hangszer volt, egy időszakban majd' minden billentyűs ezt használta. Nem véletlenül ez a hangszer viszi a témát a San Francisco utcái főcímzenéjében. Vagy itt van Stevie Wonder Superstitionje:
www.youtube.com/watch?v=wDZFf0pm0SE
Vagy John Medeski, ahogyan retro hangszerként még ma is használja:
check.blog.hu/2007/02/07/medeski
A Clavinetek (főleg a D6) olyannyira elterjedt volt, hogy a Hohner nem is tudta kielégíteni az iránta támadt igényeket.
Persze a tömött sorokból mára haza mentek az emberek.

Vicindrájn G. 2008.08.06. 14:17:39

Pontatlan voltál. Stevie Wonder Clavinet C-n játszott nem D6-oson (ezen a videón legalábbis 100%, a későbbiekben pedig néha E7-en). Jó kis 9 voltos elemekkel, nagyon zajos kimenettel. Tudom ám miről van szó.

tr 2008.08.06. 14:45:06

Jé, tényleg C6!
Az internet sok mindent megmutat...

Tatuska · http://www.myspace.com/tatuska 2008.08.06. 16:22:39

Nagyon örültem amikor rátaláltam erre az oldalra és benne a forumra.
Most nagyon szomorú vagyok,hogy kezd ez is "elmagyarosodni".Felveszi a tipikus magyar forum vonásait.Szapuljuk egymást,mert miért is ne.Olyan dolgokon lovagolunk amin elöször röhögök,azután pedig sírok hogy ide is beburjánzik a mindennapi szemét.
Miért kell ez?
Valaki irigykedik valamire? Esetleg nem áll fel neki,vagy az asszony hátat fordít neki?
Mi a baj????????
Ezt miért kell itt (is)?
Részemről ennyi az észrevétel,többet nem foglalkozom az üggyel.
Greg,ha zavar,vagy ha eljutott mindenkihez, akor töröld nyugodtan.
Üdv.

(V)Ad(r)i 2008.08.06. 16:32:04

Huúúúú, de bepörögtetek... :D
Greg!
Egy a fontos, hogy - szubjektív véleményem szerint :) - ez az oldal nagyon ott van!!! Imádom, hogy olyan koncertekről is olvashatok részletes beszámolót, amire nem jutottam el, és azokat is felidézhetem, melyeknek részese voltam!!! És imádom, hogy korrekt módon össze vannak válogatva a várható koncertek... soroljam még???
Szóval csak így tovább, a lelkesedésed ne lankadjon - még ilyen kukacoskodások ellenére sem!!!!
;)

ratkid 2008.08.06. 16:54:46

az oldal nagyon jó, sajnos minden fórumon megjelennek olyan okostojás barmok, "megnemértett művészek", mint ez a túrórudi. (gyerekkori trauma, sportból felmentve, kissebségi komplexus, stb.)
az ilyeneknek egyet kell javasolni, és a saját szánalmas megjegyzését meglovagolva fogalmaznék:
"zenei képzettséggel nem rendelkező, ám mégis kritikára vetemedő emberek..."
csinálj magadnak egy fórumot, ott aztán elemezgethetsz meg okoskodhatsz naphosszat, de sajnos magadban, mert hogy olvasni senki nem fogja, az tótzihher(ott majd ezt a szót is kijavíthatod, amennyi eszed is időd van). barátocskám: tanulni, tanulni, tanulni, ha nem megy, akkor sajnos maradnak az olyan gyenge kvalitású lapok, mint az és.

Vuk 2008.08.06. 22:14:35

HI!
ÉN nem "okoskodnék" ha lehet csak kozmetikáznám a cikked a dob nem a Vinnie mesteré volt mert ha az ő cucca lett volna a bulin az egész dunántul romokban heverne ugyan is a legjobb dob a gretsch "Vinnie" model sajnos egy 160e ft os dob volt ami a Réfo hangszeré és most talán Miskolcon árulják.......amugy köszi a cikkt volt a buli végén a vip-en kivül fotozkodás?

GregJazz · http://gregjazz.blog.hu 2008.08.07. 00:04:10

Sajnos többszöri elolvasásra sem értem a mondandód elejét. Légyszi fuss neki mégegyszer! Köszi!
Fotózkodás nem volt, le se tojt minket. Ha megtette volna, hazahozom emlékbe... :)))))